کد خبر 739495
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
فیلم/ گزارش تکمیلی شليک موشک‌هاي سپاه به مقر تروريست‌ها

شلیک این موشک ها آنهم دو روز پس از تحریم موسوم به s722 سنای آمریکا که ظرفیت و توانمندیهای سپاه را نشانه رفته است ، بدون شک این پیام را برای دولت ترامپ داشت که پاسخ تحریم سپاه روشن است.

به گزارش مشرق، تنها 12 روز از حادثه تروریستی تهران نگذشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که در همان آغازین روز آن اقدام کور تروریستی اعلام کرده بود که پاسخ خون بی گناهان و حریم شکنان امنیت کشور و مشوقان آنها را خواهد داد، به وعده خود عمل کرد و با شلیک 6 فروند موشک از مرزهای غرب کشور به محل استقرار فرماندهان و نیروهای داعش در 650 کیلومتر آنطرف‌تر در دیرالزور سوریه همزمان خواب را بر تروریست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها حرام کرد. آنگونه که در همان دقایق اولیه شلیک این شلیک ها، رسانه های صهیونیستی و غربی پیام این اقدام را فراتر از هدف قراردادن مواضع داعش تحلیل کردند.

در این اقدام به موقع و هوشیارانه همراه با اقتدار سپاه چند نکته مهم وجود دارد:

1- بدنبال سفر ترامپ به منطقه و انعقاد قرارداد تسلیحاتی آمریکا با رژیم سعودی و در ادامه آن سفر به سرزمین های اشغالی و تهدید آشکار ایران و توهم قدرت در آل سعود ، سپاه با این اقدام به موقع خود خواست نشان دهد اقتدار در گرو شجاعت اقدام است و لفاظی و  یاوه گویی نمی تواند منبع اقتدار آفرینی برای رژیم هایی باشد که در خانه شیشه ای سکنی گزیده اند. لذا اراده شلیک و اقدام در عمل ، از مهمترین راهبرد یک نظام و مفروضات دکترین دفاعی یک کشور است.

2- با این اقدام موشکی، سپاه به عنوان نماینده عمل یک نظام سیاسی نشان داد مقیاس کوچکی از تهدید را با مقیاسی بسیار بزرگتر پاسخ می دهد و برای او تفاوت نمی کند که این تهدید در کجا و در چه مقیاسی وجود دارد. خواه این تهدید در لباس داعش با همه حقارتی که دارد ظاهر شده باشد یا در سخنان مقامات صهیونیستی و سعودی نشخوار شده باشد. ایران در این اقدام خود خواست آشکارا بگوید که جواب ترقه بازی و بازی با امنیت کشورش را با موشک می دهد و حالا باید حساب دست کسانی که دلخوش به خرید سلاح به میزان انبوه کرده اند و با رجز خوانی بدنبال تهدید دیگران هستند، آمده باشد که اگر دست از پا دراز کنند با کدام واکنش و چه ابزاری و در چه سطحی روبرو خواهند شد. اقدام موشکی سپاه این پیام روشن را برای همه داشت که جمهوری اسلامی در قبال منافع حیاتی خود هیچ انعطافی را قبول ندارد و به آن تن نخواهد داد.

3- سپاه با شلیک موشک به مقر تروریست های داعش در 650 کیلومتر دور از مرزهایش، قصد داشت این پیام روشن را به مقامات صهیونیستی بدهد که فاصله نزدیکترین سایت موشکی - نه شهر های موشکی اش -  به دومین و پرجمعیت ترین شهر صهیونیستی یعنی حیفا فقط   1100 کیلومتر است و این یعنی رژیم صهیونیستی در تیررس نه تنها شهاب 3 ، بلکه در آماج موشک های سجیل ، قدر و... قراردارد اگر از پشتیبانی گروههای تروریستی دست برندارند و بخواهند  پروژه ناامنی را در ایران اسلامی دامن بزنند، با واکنش غیر قابل محاسبه ای مواجه خواهند شد.

4- سپاه با این اقدام مقتدرانه خود نشان داد که مقابله و مبارزه با گروههای تکفیری و داعش در بستر حرف و  رفتارهای مزورانه امکان پذیر نیست و معنای واقعی مبارزه با داعش نه آن چیزی است که مقامات کاخ سفید بطور مزورانه در قبال داعش تاکنون عمل کرده و می کنند. از این پس جهان باید بداند که اولا ؛ توان موشکی ایران یک واقعیت غیر قابل انکاراست که با قطعنامه و احیانا مذاکره قابل حذف نیست و ثانیا ؛ این توان برای نابودی تهدید اول امنیتی منطقه و جهان که قدرت های اروپایی و آمریکا از دفع آن تاکنون عاجزبوده اند یا اراده ای برای دفع آن نداشته اند، ‌استفاده گردید. تهدیدی که اروپا یی ها در دفاع از خود در برابر حملات تروریستی این گروه به لندن ، پاریس و ... ناتوان بودند.

5- شلیک این موشک ها آنهم دو روز پس از تحریم  موسوم به s722  سنای آمریکا که ظرفیت و توانمندیهای سپاه  را نشانه رفته است ، بدون شک این پیام را برای دولت ترامپ داشت که پاسخ تحریم سپاه روشن است و مقامات کاخ سفید بجای  صدای نرم در مذاکرات هسته ای  و لبخند های امیدوار کننده برای آچمز ایران اگر بدنبال ایجاد محدودیت و فشار به جمهوری اسلامی  با این امید واهی هستند که برجام موشکی را تحمیل کنند، به خطا رفته اند و دیگر از لحن ملایم و خنده امیدوار کننده خبری نیست .اینجا با فشارهای تحریمی برای کشاندن ایران پای میز مذاکره موشکی،دشمن فقط با صدای غرش موشک ها مواجه می شود و بس.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس